söndag 8 september 2013

En introduktion

Lite om mig:

  • 23 år
  • Göteborgare
  • Förskollärare
  • Djurägare (hund och två undulater)
  • Hockeyintresserad - Frölunda Indians såklart
  • Film- och serienörd
  • Musikälskare
  • Bokslukare


Bloggnamnet:
"Maximus gigas" är latin och betyder "jätteviktig".


Hur hamnade jag här?
Denna blogg skall främst ha fokus på mitt tusende försök att gå ner i vikt. Jag känner mig för första gången på länge riktigt inspirerad och peppad till att lyckas och jag väljer att se alla mina tidigare "misslyckade" försök som erfarenheter som kan hjälpa mig att lyckas denna gången i stället.

Jag har varit överviktig så länge jag kan minnas men den ordentliga viktuppgången började 2010 när jag flyttade ihop med min dåvarande pojkvän. Samboskapet försämrade matvanorna rejält. Mysiga hemmakvällar, restaurangbesök och snabbmat under spontana shoppingturer tillsammans med sambon satte sina spår och vägen gick bara neråt trots tafatta försök att väga upp med motionsvanor som jag snabbt tröttnade på.

Jag har haft problem med sömn, ångest och depressioner sedan jag var 14 år, tre saker som bidragit till mycket tröstätande och nattmat.

Tanken med denna blogg:
Tanken med denna blogg är att jag på något sätt ska övervaka och sysselsätta mig själv under min resa och förhoppningsvis även inspirera någon annan på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar