söndag 8 september 2013

Nystart

För att gå ner i vikt måste jag ändra mina vanor. Jag har redan smygstartat lite genom att sluta dricka den dryck jag är mest beroende av: coca cola light. Coca cola light i sig är inget man går upp i vikt av men lightprodukter tenderar att trigga igång sötsuget vilket är det största problemet när man ska gå ner i vikt.



På bara två veckor utan cola light märker jag att jag sover mycket bättre. Jag somnar lätt på kvällarna, vaknar inte lika ofta under natten och upplever inte att det är lika jobbigt att gå upp på morgonen. Inte oväntat med tanke på koffeinet. Jag märker också att jag har mycket mindre ångest nu, säkert på grund av att sömnen är bättre. Skönt!

I morgon ska jag börja med en ren LCD-kur vilket innebär att jag enbart kommer dricka fyra pulverdrycker/dag. Tanken är att jag ska göra detta i 3-4 veckor och sedan introducera en måltid i taget. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar